GİZEM MORAN-ATATÜRK İLKOKULU/ÇANAKKALE-NİSAN AYI ÇALIŞMALARIMIZ
NİSAN AYI ÇALIŞMALARIMIZ
Karmaşık gruplar oluşturuldu.Karmaşık grup ortaklarımızın atölye oyununu oynadık.
Stanislawa öğretmeninin Oyun atölyesi 1 oyun atölyesinden "Düğmeler" oyunumuzu oynadık. Çok öğrenen eğlenceli bir oyundu. Stanislawa hocamıza çok teşekkür ederim.
Düğmeler oyunumuz için bir plan hazırlayarak müfredat entegrasyonunu sağladık:
OYUN PLANI
Olay Adı: DÜĞMELER
Aktivite Türü: Oyun (Küçük grup)
KAZANÇ VE GÖSTERGELER
BİLİŞSEL
ALAN
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ:
Kazanım 1:
Nesne/durum/olaya dikkatini verir.( Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya
odaklanır)
Kazanım 4: Nesneleri
sayar.( İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.)
Kazanım 5: Nesne ya da
varlıkları gözlemler.( Nesne/varlığın adını söyler. Nesne/varlığın rengini
söyler. Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler. Nesne/varlığın kullanım
amaçlarını söyler.
Kazanım 7: Nesne ya da
varlıkları özelliklerine göre gruplar.( Nesne/varlıkları rengine göre gruplar. Nesne/varlıkları
şekline göre gruplar.)
DİL GELİŞİMİ
KAZANIMLAR
VE GÖSTERGELERİ:
Kazanım 7:
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.( Sözel yönergeleri yerine
getirir.)
MOTOR
GELİŞİM
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ:
Kazanım 4: Küçük kas
kullanımı gerektiren hareketleri yapar.( Nesneleri yan yana dizer. Nesneleri
üst üste dizer. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.)
SOSYAL
DUYGUSAL GELİŞİM
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ:
Kazanım 3: Kendini
yaratıcı yollarla ifade eder.( Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen
Düğmeler oyunu oynanacağını açıklar. Ardından düğmeler ile neler yapılacağının
kuralını açıklar:
1.Nesnenin adı söylenir.
2.Nesnenin rengi
söylenir.
3.Nesnenin yapıldığı
malzeme söylenir.
4.Nesnenin kullanım
amacı söylenir.
4.Nesne rengine göre ve şeklindeki
delik sayısına göre gruplanır.
5.Düğmeleri alışılmışın
dışında kullanarak düğmeler ile rakamları yazıyoruz. Bunun için düğmeyi yan yana,
üst üste dizilir; düğmeler yeni şekiller oluşturacak şekilde bir araya
getirilir.
6.Düğmeler ile rakamlar
oluşturulurken ileriye doğru ritmik sayma yapılması sağlanır. Öğretmen
rehberlik yapar.
Malzemeler: Çeşitli
renklerde ve delik sayısına göre düğmeler
Kelime: Düğme
DEĞERLENDİRME Oyunumuzun
adı neydi?
Bu oyunu daha önce oynadın mı?
Bu oyunu nasıl farklı oynarız?
Oyunu oynarken ne hissettiniz?
Oynadığımız KURT BABA geleneksel çocuk oyunumuzu çocukların fikirlerini alarak kuralını değiştirdik:Renkler yerine sayılar kullandık. Koşmak yerine zıpladık. Böylece sınıfımızda güvenlik önlemleri almış olduk.

Comments
Post a Comment