GİZEM MORAN-ATATÜRK İLKOKULU/ÇANAKKALE-NİSAN AYI ÇALIŞMALARIMIZ

NİSAN AYI ÇALIŞMALARIMIZ

Karmaşık gruplar oluşturuldu.Karmaşık grup ortaklarımızın atölye oyununu oynadık.



Stanislawa öğretmeninin Oyun atölyesi 1 oyun atölyesinden "Düğmeler" oyunumuzu oynadık. Çok öğrenen eğlenceli bir oyundu. Stanislawa hocamıza çok teşekkür ederim.

Düğmeler oyunumuz için bir plan hazırlayarak müfredat entegrasyonunu sağladık:

OYUN PLANI
Olay Adı: DÜĞMELER
Aktivite Türü: Oyun (Küçük grup)
KAZANÇ VE GÖSTERGELER

BİLİŞSEL ALAN
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ:

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.( Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır)

Kazanım 4: Nesneleri sayar.( İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.)

Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.( Nesne/varlığın adını söyler. Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler. Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.

Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.( Nesne/varlıkları rengine göre gruplar. Nesne/varlıkları şekline göre gruplar.)

DİL GELİŞİMİ
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ:

Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.( Sözel yönergeleri yerine getirir.)

MOTOR GELİŞİM
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ:

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.( Nesneleri yan yana dizer. Nesneleri üst üste dizer. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.)

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ:

Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.( Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)

ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen Düğmeler oyunu oynanacağını açıklar. Ardından düğmeler ile neler yapılacağının kuralını açıklar:

1.Nesnenin adı söylenir.

2.Nesnenin rengi söylenir.

3.Nesnenin yapıldığı malzeme söylenir.

4.Nesnenin kullanım amacı söylenir.

4.Nesne rengine göre ve şeklindeki delik sayısına göre gruplanır.

5.Düğmeleri alışılmışın dışında kullanarak düğmeler ile rakamları yazıyoruz. Bunun için düğmeyi yan yana, üst üste dizilir; düğmeler yeni şekiller oluşturacak şekilde bir araya getirilir.

6.Düğmeler ile rakamlar oluşturulurken ileriye doğru ritmik sayma yapılması sağlanır. Öğretmen rehberlik yapar.

Malzemeler: Çeşitli renklerde ve delik sayısına göre düğmeler

Kelime: Düğme

DEĞERLENDİRME Oyunumuzun
adı neydi?
Bu oyunu daha önce oynadın mı?
Bu oyunu nasıl farklı oynarız?
Oyunu oynarken ne hissettiniz?

 

Oynadığımız KURT BABA geleneksel çocuk oyunumuzu çocukların fikirlerini alarak kuralını değiştirdik:Renkler yerine sayılar kullandık. Koşmak yerine zıpladık. Böylece sınıfımızda güvenlik önlemleri almış olduk. 



Comments

Popular posts from this blog

GİZEM MORAN-ATATÜRK İLKOKULU/ÇANAKKALE-OCAK AYI MANDAL VE DRAW YOUR GAME OYUNU ÇALIŞMALARIM